Marketing Research & Analysis
PROGRAM OBJECTIVES
To equip participants with the required knowledge & skills so that the market research & analysis presented will enable decision makers to avoid costly mistakes by “getting it right the first time”.
PROGRAM CONTENT
- The concept of effective market research & analysis
- Preparing market research & analysis plan
- Market research & analysis methods and tools
- Determining the appropriateness of using the various methods & tools
- Obtaining a representative simple random sample
- Collecting the required data and information
- Best practice in developing questionnaires
- Conducting qualitative data gathering techniques such as focus groups
- Critically assessing the value of information
- Verifying the data and information collected
- Understanding the conditions for establishing causality
- Analyzing data and information
- Using SPSS to facilitate data analysis
LEARNING METHODOLOGY
A proper mix of lectures, Q&A, sharing, discussions, exercises, cases studies & activities
RECOMMENDED PARTICIPANTS
- Marketing and related managers
- Market research officers
Permintaan Brosur penawaran Training ( Harga, Waktu dan Tempat) silahkan Menghubungi kami.
Catatan :
- Pelatihan ini dapat di-customized sesuai kebutuhan perusahaan Anda bila diselenggarakan dalam bentuk In-House Training. Untuk permintaan In-House Training dengan jenis topik lainya, silahkan mengirimkan ke alamat email yang tercantum di web kami.
- Request Training. Jika anda membutuhkan informasi pelatihan yang belum tercantum pada website ini, atau anda ingin memberikan usulan materi yang sesuai dengan tingkat kebutuhan perusahaan anda, silahkan mengirimkan ke alamat emailyang tercantum.
- Bila tidak ada tanggal dan waktu atau yang tercantum sudah kadaluarsa didalam artikel mohon tanyakan kepada kami untuk jadwal terbarunya.
- Peserta bisa mengajukan Tanggal Pelatihan / Training selain yang tertera pada silabus penawaran.